Határtalanul 2015 napról napra

7. nap 2015. június 6.

Reggeli után még utoljára bepakoltunk a buszba. Elindultunk Déva felé. Az út álomszerű volt.( 1-2 ember kivételével mindenki elaludt a buszban) Dévára érve felelevenítettük Kömíves Kelemen balladáját. Felvonóval mentünk fel a várhoz. Sajnos a felújítás még nincs kész, ezért csak kis részt lehetett megnézni, de kilátás kárpótolt minket.

Ebéd után Arad felé vettük utunkat. Az úton Judit néni vezetésével összeszedtük a 13 aradi vértanú nevét. Aradon megkoszorúztuk az emlékművet. Innen már a határ felé vettük utunkat. Kicsit izgultunk, amikor le kellett szállni a határon és egyesével mutattuk az igazolványainkat, útleveleinket a határőröknek. Éva néniék mesélték, hogy régebben még szigorúbb volt az ellenőrzés. Délután öt óra körül léptük Magyarországra. Izzottak a telefonok, mindenki hívta a szüleit. 9 órára értünk az iskolához. Mikor közeledtünk, többünkben felmerült, hogy akkor hétfőn indulhatnánk is vissza. Reméljük tavasszal megint el tudnak látogatni hozzánk a gyergyói gyerekek. Irigykedve gondolunk a jövő évi hetedikesekre, akik, ha sikerül a Határtalanul pályázat, elmehetnek Erdélybe.