Széna Téri Kisokos döntő

Megyei informatikai versenyt bonyolítottak le a Széna téri Általános Iskolában „Széna Téri Kisokos" címmel. A megmérettetésre ebben a tanévben 6 iskola nevezett. A második fordulón informatikai, hardver-alapismeretekről adtak számot a résztvevő diákok, valamint a scratch programozási környezet használatával készítettek játékprogramot.

Széna Téri Kisokos címmel bonyolítottak le megyei informatikai versenyt a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskolában. A megmérettetésen ebben a tanévben 6 iskola vett részt 12 diákkal. A hagyományteremtő verseny célja az informatika tantárgy népszerűsítése, a tantárgyhoz kapcsolódó kreativitás versenyhelyzetben történő fejlesztése, a számítógép sokoldalú megismerése, a tudatos felhasználására való törekvés kialakítása, valamint a programozási ismeretek elsajátítása scratch programkörnyezetben.

szena2

Minárikné Ambrus Magdolna igazgató elmondta, hogy az iskola jól ellátott informatikai és digitális eszközökkel, ez is közrejátszott a verseny kiírásában: „Az interneten számtalan olyan ingyenesen elérhető program van, aminek használata megtanulható. Arra szeretnénk buzdítani a diákokat, hogy ezek elsajátításával a tanulás élvezetes folyamat legyen számukra, képrejtvények, animációk elkészítésével például. Pályaorientációs tervünk is van ezzel: remélem, néhány év múlva ezek a gyerekek ilyen irányban tanulnak tovább – hogy egy hiányszakmában érvényesülhessenek. Nem titkolt célunk, hogy a diákok bennünket, pedagógusokat is segíthetik ezzel – a tanórák a digitális eszközökkel mindenképpen színesebbé válhatnak."

szena3
A zsűrizésben közreműködött dr. Horváth Árpád, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának adjunktusa, valamint Bánkuti Gábor és Ács Péter, az általános iskola informatikatanárai. A legjobb informatikai tudással bíró diákokat a Microchip Kft., a Sulitech Bt. és az Infopartner felajánlásaiból díjazzák.


Az első fordulóban a diákok prezentációt készítettek a londoni olimpia magyar aranyérmeseiről. A március 9-i második fordulóban a versenyzőknek 90 perc állt a rendelkezésükre, hogy számot adjanak a birtokukban lévő informatikai, hardver-alapismeretekről, valamint hogy a scratch programkörnyezet használatával játékprogramot készítsenek: „Szintén az olimpiához, a sporthoz kapcsolódva egy labdás pontszerző játékot kellett kitalálniuk és megvalósítaniuk. Az értékelésnél a zsűri a kreativitás mellett a program működőképességét is értékeli – minimális keretet szabtunk meg, a többi a gyerekeken múlik." – tájékoztatott Ács Péter szervező, az iskola informatikatanára.

 

  • I. helyezett Csizmadia Péter András nyereménye a Microchip Kft. felajánlása egy MyAudio tablet. A nyertes tanuló iskolája egy 20 000Ft értékű utalványt nyert a Sulitech Bt. felajánlásából.
  • II.helyezet Csehovics Dániel nyereménye egy 16GB pendriwe a Tanulás-Művelődés-Sport Alapítvány felajánlásából
  • III.helyezet Marczinkó Levente nyereménye egy 8GB pendriwe a Tanulás-Művelődés-Sport Alapítvány felajánlásából

 

microsoftsuli


diablogó2 

 

taneszköz 

 

biztosítás2024

 

 

 face

 

eü202324

 

 

vLOGOPALYAZAT

OneDrive-kicsi

ÉTKEZÉS

 

diákigazolvány

diák


attachment

minositett   

kozos ugy

mentoralo

 

attachment