6.nap 2017. június 3.

Ma a bőséges, finom reggeli után Nagybánya felé vettük az utunkat. Először a Teleki Magyar Házat néztük meg. Ez a nagybányai magyarok központja, itt különböző kulturális programokat szerveznek. Ezután meglátogattuk Győri Sánta Kinga festőművész műtermét, aki színpadi installációkat is készít tanítványaival. Kinga néni bemutatta, hogy milyen anyagokkal dolgoznak a gyerekekkel. Miből mit tudnak készíteni.

Innen az István toronyhoz mentünk. Felmásztunk a toronyba, ahonnan csodás kilátás nyílt a régi főtérre, ahol az Arany Sas Szálló épülete is állt, amikor Petőfi Sándor és ifjú felesége itt szálltak meg.

A téren áthaladva az úgynevezett Liget felé folytattuk a sétánkat. Ez egy hatalmas park, játszótérrel, futópályával, árnyas fákkal, szobrokkal.  Megkerestük Lendvay Márton szobrát. Ő volt a Nemzeti Színház első színésznemzedékének egyik kiemelkedő alakja.

Ezután egy rövid időnk volt, hogy a játszótéren játszhassunk. Kata néni és Eszti néni szerint, lehet, hogy egész héten elszórakoztunk volna itt.

Az ebéd csorbaleves, rántott hús, sült krumpli és üdítő volt. Szinte mindenki mindent megevett. Ebéd után a közeli bevásárló központban még volt lehetőség ajándék és nasi vásárlásra.

Koltóra visszatérve rövid pihenő után a kastély kertbe mentünk, ahol a koltói gyerekekkel együtt részt vettünk a Tarsoly Egyesület  Magyar Napok rendezvényén, melyet a nemzeti összetartozás holnapi ünnepéhez kapcsolódóan szerveztek. A legjobban a lovagi torna tetszett mindenkinek.

A szállásokon már várt a meleg vacsora, húsleves, sült csirkecomb, krumpli.

Vacsora után Székely Aktivitit játszottunk. Ezt a játékot Gyergyószentmiklóson kapta az iskolánk. Nagy kacagás, és visongás volt, nagyon érdekes volt a játék.

Lefekvés előtt még össze kell pakolni a bőröndjeinket, hiszen holnap már hazafelé vesszük utunkat. Nagyon gyorsan elrepült ez a hét, sok-sok élménnyel lettünk gazdagabbak, gyönyörű helyeken jártunk, rengeteget nevettünk. Jó lenne jövőre is jönni.